Datum zveřejnění: 
4. 12. 2017

Tým Daniela Sýkory z katedry počítačové grafiky a interakce Fakulty elektrotechnické ČVUT si připsal další úspěch. Společnost Adobe na své říjnové konferenci Adobe MAX 2017 v Las Vegas představila grafický nástroj Puppetron, který je založen na algoritmu českých vědců.
Puppetron umožňuje upravit portrétní fotografii tak, že působí jako kresba či malba vytvořená ve zvoleném výtvarném stylu. Reálný člověk díky tomu vypadá jako komiksová postava, bronzová socha nebo dílo impresionistického malíře. Výtvarný styl lze při zachování charakteristických rysů tváře přenést i do videa.
Na rozdíl od populárních aplikací Prisma nebo DeepArt nevyužívá neuronové sítě a pracuje s neparametrickou syntézou textury. Díky tomu dokáže uchovat více lokálních detailů výtvarné předlohy a netrpí pokřivením, které u konkurenčních metod způsobuje nasazení stylu na cílovou tvář.
Algoritmus začnou brzy využívat animátoři. "Puppetron bude integrován do nástroje Character Animator, jenž je součástí populárního balíku Creative Cloud od firmy Adobe," říká Daniel Sýkora.

Zdroj: 
Vesmír