Datum zveřejnění: 
11. 11. 2017

Natálie FORSTEROVÁ, redaktorka:
Moderní tunely i mimoúrovňové křižovatky - takto by mohl vypadat městský okruh na severovýchodě Prahy. V Troji má navázat na tunel Blanka.

Pavel PŘIBYL, dopravní expert z ČVUT:
Nyní se nacházíme na výjezdu z tunelu Blanka, což jsou tyto dva portály, a městský okruh by měl pokračovat ulicí Povltavská.

Natálie FORSTEROVÁ, redaktorka:
Míň kolon i aut v centru, hlavní výhody, které dostavba městského okruhu přinese. Po dokončení má být dlouhý 32 kilometrů. Teď je průjezdný z Troji do Štěrbohol, postavit se musí ještě 10kilometrový úsek, který má vést přes Libeň a Malešice.

Petr DOLÍNEK, radní pro dopravu hl. m. Prahy /ČSSD/:
Když necháme dopravu na povrchu, tak v zásadě zničíme některé části Prahy.

Natálie FORSTEROVÁ, redaktorka:
Zástupci ČSSD a ANO jsou pro stavbu tunelu. Jejich koaliční partneři z Trojkoalice ale tvrdí, že to projekt prodraží a zpomalí. Jasno v tom, kudy nakonec trasa městského okruhu povede, chce mít vedení radnice příští rok na jaře. Stavět se ale nezačne dřív, než v roce 2024.

Pavel PŘIBYL, dopravní expert z ČVUT:
O čem se bavíme, to je prostě dlouhodobá záležitost. Ty tunely se nebudou stavět ani pro moje pravnoučky.

Natálie FORSTEROVÁ, redaktorka:
Roky řidiči museli čekat i na otevření tunelu Blanka. Jeho plánování zabralo 12 let a dalších 8 pak stavba.

Pavel BÉM, bývalý primátor hl. m. Prahy /22. 2. 2010/:
Co je podstatné, termíny držíme, dokonce malinko jsme i v předstihu, finanční náklady držíme v nastavených parametrech.

Natálie FORSTEROVÁ, redaktorka:
Tunelový komplex se nakonec prodražil, Prahu vyšel na 43 miliard. Poprvé se otevřel v září v roce 2015. V některých částech Prahy díky tunelovém komplexu Blanka ubylo aut o skoro polovinu, naopak komplikace v dopravě způsobuje třeba v Praze 6.

Barbora LIŠKOVÁ, mluvčí TSK:
Průměrná průjezdnost tunelovým komplexem Blanka je zhruba 82 tisíc vozidel za den.

Natálie FORSTEROVÁ, redaktorka:
Jde o nejdelší, nejmodernější a zároveň nejdražší stavbu svého druhu v historii Česka. Účet za provoz tunelu se každý měsíc pohybuje mezi 12 až 15 miliony korun. Natálie Forsterová, Česká televize.      

Zdroj: 
ČT 1