Datum zveřejnění: 
22. 9. 2017

proběhne 5. října od 9.00 hodin před monoblokem Fakulty elektrotechnické a Fakulty strojní Českého vysokého učení technického v Praze (Technická 2 a Technická 4). Během ní budou studenti prezentovat jak formuli s elektrickým pohonem týmu eForce FEE Prague Formula, tak i monopost se spalovacím motorem skupiny CTU CarTech.

Prostor před fakultami se ve čtvrtek 5. října promění v „závodní okruh", na kterém se představí studentské týmy CTU CarTech z Fakulty strojní a eForce FEE Prague Formula z Fakulty elektrotechnické. Formula Student je mezinárodní soutěž pro studenty, kteří si musí navrhnout a sestrojit závodní formuli, postarat se o ekonomickou stránku projektu a připravit Business Plan.

Tým CTU Cartech se skládá ze třiceti studentů bakalářského a magisterského studia, kteří studují na Fakultě strojní ČVUT v Praze. Pro letošní závody museli studenti vyvinout nový monokok formule, dále předělali blok motoru a instalovali vlastní čerpadla se suchou mazací skříní. Změnami prošla i palivová nádrž, která je jako loni celouhlíková, ale je mnohem nižší, neboť se konstruktérům podařilo optimalizovat systém proti odlévání paliva. Studenti také změnili systém elektropneumatického řazení, kde již nepoužívají jako medium oxid uhličitý, ale směs kyslíku s dusíkem. Díky tomu mohli zvýšit tlak na 200 barů. Pro větší komfort pilota vozu lze na volantu nastavovat tuhost přední i zadní nápravy. K největším letošním úspěchům patří 7. místo z prestižních závodů ve Španělsku.

Elektrická formule týmu eForce FEE Prague Formula je taktéž vyvíjena studenty ze všech ročníků jak bakalářského, tak magisterského studia. V týmu je zastoupeno hned několik fakult ČVUT s největším podílem studentů z Fakulty elektrotechnické.

Letošní vývoj monopostu FSE.06 se nesl v duchu optimalizace předchozí generace. Důraz byl kladen především na simulace jízdních vlastností. Tyto byly realizované díky naměřeným datům předchozí generace FSE.05, ze které FSE.06 návrhově vychází. Optimalizací prošel aeropaket, menšími změnami prošla i struktura monokoku. Přepracován byl i systém chlazení, jehož největší změnou bylo přesunutí chladičů do vnitřku bočních křídel. Mnoho dalších změn a optimalizací dopomohlo týmu eForce FEE Prague Formula k celkovému 3. místu na letošních závodech na polygonu v Mostě.

Zdroj: 
technickytydenik.cz