Datum zveřejnění: 
21. 6. 2017

Na půdě ČVUT se v polovině června uskutečnilo setkání průmyslové expertní skupiny evropského projektu Hercules. Univerzitní vědci a významní zástupci automobilového, leteckého a IT průmyslu v tomto projektu hledají řešení, jak konstruovat efektivní a spolehlivé jednotky pro autonomní řízení vozů.
Hercules je ambiciózní projekt Evropské unie financovaný z programu Horizont 2020. Jeho cílem je vyvinout platformu pro vestavěné řídicí systémy, která bude pracovat na základě Linuxu v reálném čase s vysokým výkonem a nízkou spotřebou. Přesně tak mají v budoucnu vypadat řídicí jednotky autonomních aut - kompaktní, spolehlivé a schopné s nízkou spotřebou zvládat náročné zpracování dat ze senzorů. Projektu se účastní kromě ČVUT také prestižní univerzity UNIMORE (University of Modena and Reggio Emilia) a ETH Zürich a koncerny Magneti Marelli a Airbus. Součástí průmyslové expertní skupiny jsou pak zástupci dalších významných firem, jako například BMW, Porsche, ARM, Nvidia a Honeywell. Právě tato expertní skupina se 13. června sešla v Praze.
Na programu byl kromě prezentací a skupinových workshopů také souboj autonomních modelů aut. Vozítko F1, které vytvořil tým pod vedením profesora Zdeňka Hanzálka na katedře řídicí techniky FEL ČVUT, se utkal v souboji s podobným modelem F1/10 z italské univerzity UNIMORE.      

Zdroj: 
Technik