Datum zveřejnění: 
13. 6. 2017

Monika LEOVÁ, moderátorka:
Praha hostí předkolo mistrovství světa autonomních aut. Do nezvyklé soutěže se přihlásila špičková vědecká pracoviště z celého světa. Kdo dokáže vyrobit kvalitnější automatickou formuli, v tom právě měří síly česká a italská univerzita.

Jaroslav MAREŠ, redaktor:
České vysoké učení technické proti univerzitě v italské Modeně. Právě na těchto strojích se testují technologie, které budeme za pár let používat v běžných autech.

Michal SOJKA, Katedra řídící techniky, ČVUT:
Dneska ráno jsme ještě vedli my, ale slyšel jsem teďka, že Italové se trochu polepšili, takže sám jsem zvědavej, jak to nakonec dopadne.

Jaroslav MAREŠ, redaktor:
Zatímco italská formule je rychlejší na rovině, české auto zase získává v zatáčkách, které Italům moc nejdou. Po okruhu jezdí vlastně herní počítač, jenže nároky na spolehlivost jsou u aut daleko přísnější.

Michal SOJKA, Katedra řídící techniky, ČVUT:
Když se čas od času zaseknou, to hráči rádi nemají, ale v tom autě je to o to horší, takže my se snažíme právě o to, aby ty jednotky, které řídí auto, se nezasekávaly.

Jaroslav MAREŠ, redaktor:
Zásek se italské formuli skutečně stal a vyhýbání se nečekaným překážkám je také ještě oříšek. Velké automobilky jsou v cestě za robotickým autem na druhé úrovni z pěti.

Zdeněk HANZÁLEK, Katedra řídící techniky, ČVUT:
Ten pátý level je robotické taxi, že pro vás přijede robot vlastně, ve kterém nebude sedět vůbec žádný člověk. Ta doba je asi ještě relativně daleko, na to si ještě možná pár desítek let možná počkáme.

Jaroslav MAREŠ, redaktor:
V tuto chvíli jsou sice Italové o trochu rychlejší, nicméně ten italský styl jízdy, no, asi by vám bylo troch špatně.  

Zdroj: 
PRIMA Family