Datum zveřejnění: 
8. 6. 2017

Beton, dřevo nebo ocel. To vše použili studenti pražské stavební fakulty ČVUT při zpracování svých návrhů na novou lávku přes děčínské východní nádraží. Studenti pracovali na návrzích lávky v rámci své semestrální práce.

"Dali jsme zadání na novou lávku ve stávající stopě. Vycházelo to ze zadání, o kterém uvažuje město. Studenti do svých prací nezahrnovali možné budoucí změny kolejiště," říká Karel Hájek ze katedry architektury stavební fakulty ČVUT, který se pohybuje i okolo rekonstrukce historické budovy východního nádraží. Ta je v současné době ve velmi špatném stavu.Při své práci nebyli studenti limitování ani materiálem, ani podobou, ani konečnou cenou nebo náklady na budoucí údržbu. Měli tak poměrně volné ruce pro tvoření. Neřešili ani možnou případnou rekonstrukci stávající lávky nebo to, zda musí být tak dlouhá, jako je nyní."Jejich cílem bylo zkusit si architektonický návrh včetně návrhu konstrukce a zároveň vyřešit i bezbariérový přístup," popisuje zadání Karel Hájek s tím, že měli zajistit i přístup do současného nákladního nádraží.

Nakonec jeho studenti zpracovali pět návrhů, každý pojal novou lávku jinak. Vznikla tak pestrá nabídka možných podob nové lávky. Oproti pouhé jedné, kterou si nechalo zpracovat město. To na podobu lávky neuspořádalo architektonickou soutěž."Z mého pohledu je to ideální zakázka pro konstrukčně – architektonickou soutěž. Být městem, tak ani o jiném způsobu neuvažuji," říká rezolutně Karel Hájek.Podle jeho slov by město mělo zvážit, zda je opravdu nechat postavit novou lávku. Je přesvědčený, že by stávající lávku bylo možné opravit. Obzvlášť s ohledem na to, že celé území nákladního nádraží projde pravděpodobně rozsáhlou proměnou.Nelíbí se mu také zachování betonových nástupů na lávku.      

Autor: 
Alexandr Vanžura
Zdroj: 
decinsky.denik.cz