Datum zveřejnění: 
7. 4. 2017

Pracovníci Technického ústavu PO společně se studenty dopravní fakulty ČVUT provedli v říjnu 2014 zkušební mapování průběhu požáru Škody Fabia.


Simulován byl požár po úniku paliva z palivové nádrže a vznícením par pod automobilem od výfuku. Na železný tác umístěný pod automobilem bylo nalito 15 litrů automobilového benzínu, který byl následně zapálen.
Studenti pak zkoumali rychlost šíření plamene v interiéru vozidla, rychlost uvolňování tepla i vlastnosti kouře v hořícím vozu a blízkém okolí. Po 90 vteřinách zcela odhořel zadní nárazník, po 108 sekundách explodovala první pneumatika a po 122 sekundách prohořela palivová nádrž. Okolo třetí minuty explodoval airbag, další pneumatika a jeden z tlumičů. Po pěti minutách prohořela olejová nádrž, do deváté minuty postupně explodovaly všechny pneumatiky a tlumiče a do 13 minuty i zbývající airbagy. Poblíž vozu teplota dosahovala 600 stupňů Celsia a v interiéru se teplota blížila až k tisíci stupňům.

T1 1 104,8 °C dosaženo za 700 s
T2 1 264,2 °C dosaženo za 690 s
T3 930,4 °C dosaženo za 960 s
T4 915,1 °C dosaženo za 980 s
T5 968,3 °C dosaženo za 1050 s
T6 880,6 °C dosaženo za 930 s
T7 896,9 °C dosaženo za 960 s
T8 981,4 °C dosaženo za 1060 s       

Zdroj: 
Hasičské noviny