Datum zveřejnění: 
26. 3. 2017

Projekt celkové úpravy a využití prostor východního nádraží v Děčíně včetně budovy rakouské dráhy je jedním z bodů aktuálně připravovaného Akčního plánu Strategického rámce hospodářské restrukturalizace Ústeckého, Moravskoslezského a Karlovarského kraje.

Memorandum o partnerství a spolupráci při přípravě projektu Multifunkční vzdělávací centrum v budově nádraží Rakouské severozápadní dráhy v Děčíně ve středu 22. března podepsali hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček, primátorka Marie Blažková, rektor Českého vysokého učení technického (ČVUT) Petr Konvalinka, předseda představenstva a člen představenstva společnosti České dráhy Pavel Krtek a Miroslav Kupec, předsedkyně HSR-ÚK Gabriela Nekolová a předseda Hospodářské a sociální rady Děčínska Stanislav Pfléger. Deklarovali tak svůj zájem o vybudování vzdělávacího centra v historické budově východního nádraží.

„Jsem potěšen, že celý areál chce v budoucnu využít děčínská pobočka dopravní fakulty ČVUT a mělo by zde vzniknout moderní multifunkční vzdělávací centrum se špičkovým technickým vybavením. Přispěje to ke zlepšení technického vzdělávání a udržení mladých odborníků v kraji. Plány jsou to dalekosáhlé a také mají velkou podporu Děčína i kraje,“ řekl před podpisem memoranda hejtman Oldřich Bubeníček.

Cílem spolupráce je vznik zázemí pro efektivní spojení vzdělávacích, výzkumných a kulturních aktivit, doplněných o služby v oblasti kongresové turistiky. „S Fakultou dopravní ČVUT dlouhodobě spolupracujeme při řešení dopravních situací a hledání nových možností v rozvoji města. Rádi bychom, aby se počty studentů v Děčíně neustále zvyšovaly. Kvalitní zázemí a vědecká pracoviště jejich renomé jistě významně posílí,“ řekla Marie Blažková, primátorka města.

Záměr totiž mimo jiné počítá s vytvořením prostor pro děčínské pracoviště Českého vysokého učení technického v Praze – Fakulty dopravní včetně studentských kolejí a s realizací technického parku pro studenty včetně laboratorních a simulačních vybavení, s možností využití i pro vzdělávání podnikatelské sféry.

Koordinátorem aktivit projektu bude České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní. Jejím úkolem je zejména koordinace postupů při realizaci společných aktivit, distribuce informací, svolávání jednání, řízení jednání a prezentace aktivit vyplývajících z Memoranda.

Areál nádraží byl budován v letech 1870 až 1874 společností Rakouská severozápadní dráha ve velmi výpravném imperiálním architektonickém stylu. Nádraží v Děčíně bylo součástí velkého evropského dopravního projektu, společnost vlastnila i flotilu nákladních plavidel na Labi a zajišťovala spojení s přístavem Hamburk, následně železnicí do Prahy a Vídně. V Praze měla budova téměř identické dvojče v budově nádraží Praha-Těšnov, zbořené v roce 1985.

 

Zdroj: 
prvnizpravy.parlamentnilisty.cz