Datum zveřejnění: 
22. 3. 2017

Memorandum o partnerství a spolupráci při přípravě projektu Multifunkční vzdělávací centrum v budově nádraží Rakouské severozápadní dráhy v Děčíně dnes podepsali primátorka Marie Blažková, hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček, rektor ČVUT v Praze Petr Konvalinka, předseda představenstva a člen představenstva Českých drah, a. s., Pavel Krtek a Miroslav Kupec, předsedkyně HSR-ÚK Gabriela Nekolová a předseda Hospodářské a sociální rady Děčínska Stanislav Pfléger. Deklarovali tak svůj zájem o vybudování vzdělávacího centra v historické budově východního nádraží.

Cílem spolupráce je vznik zázemí pro efektivní spojení vzdělávacích, výzkumných a kulturních aktivit, doplněných o služby komerčního charakteru v oblasti kongresové a edukativní turistiky. "Jsme rádi, že u nás působí fakulty ČVUT Praha. Konkrétně s Fakultou dopravní dlouhodobě spolupracujeme při řešení dopravních situací a hledání nových možností v rozvoji města. Rádi bychom, aby se počty studentů v Děčíně neustále zvyšovaly. Kvalitní zázemí a vědecká pracoviště jejich renomé jistě významně posílí," řekla Marie Blažková, primátorka města.

Záměr totiž mimo jiné počítá s vytvořením prostor pro děčínské pracoviště Českého vysokého učení technického v Praze – Fakulty dopravní včetně studentských kolejí a s realizací technického parku pro studenty včetně laboratorních a simulačních vybavení, s možností využití i pro vzdělávání podnikatelské sféry.


Historii budovy připomene expozice

Multifunkční centrum by mělo sloužit i jako místo setkávání studentů vysokých a středních škol s možností společné práce včetně partnerů z blízké Spolkové republiky Německo a dalších zemí. "Rozvoj a inovace, které město potřebuje, se neobejdou bez kvalitních a vzdělaných lidí a ty přitáhne právě takové zázemí, které plánujeme vybudovat v budově bývalého východního nádraží," řekl Ondřej Smíšek, vedoucí děčínského pracoviště Fakulty dopravní. Historii budovy plánují zúčastněné organizace připomenout expozicí.

Areál nádraží byl budován v letech 1870 až 1874 společností Rakouská severozápadní dráha ve velmi výpravném imperiálním architektonickém stylu. Nádraží v Děčíně bylo součástí velkého evropského dopravního projektu, společnost vlastnila i flotilu nákladních plavidel na Labi a zajišťovala spojení s přístavem Hamburk, následně železnicí do Prahy a Vídně. V Praze měla budova téměř identické dvojče v budově nádraží Praha-Těšnov, zbořené v roce 1985.      

Autor: 
Adina Janovská
Zdroj: 
krajskelisty.cz