Datum zveřejnění: 
23. 2. 2017

Daniela PÍSAŘOVICOVÁ, moderátorka:
Víc než jeden celý den z loňského roku strávili Pražané v dopravní zácpě, po celém Česku to bylo průměrně 18 hodin.
Ukazuje to mezinárodní studie dopravy INRIX. Z tisícovky zkoumaných měst uzavírá česká metropole první, nejhorší čtvrtinu. Na předních příčkách jsou velkoměsta v Severní a Jižní Americe.

Anna KLÍMOVÁ, redaktorka:
Ráno v metropoli. Za prací jedou do města desetitisíce lidí.
Jedno auto většinou veze jediného člověka. Tudy přijíždí do centra Prahy lidé směrem od dálnice D1. Teď je půl deváté ráno, zkusíme, jak rychle se spolu s nimi dostaneme na druhý břeh Vltavy. Po několika minutách doprava houstne a před Nuselským mostem poprvé musíme úplně zastavit. Sem do Argentinské ulice v Holešovicích se dá běžně dojet za 14 minut, my jsme tady byli za dvojnásobek. Podobně jsou na tom další příjezdové trasy do hlavního města. Ukazují to dopravní kamery, které dispečeři celý den sledují.

Jaroslav BŘEŇ, Technická správa komunikací hl. m. Prahy:
Můžete vidět Nuselský most směrem do centra, kde se pomalu tvoří kolony, můžeme říci, že to je stupeň dopravy číslo 4.

Anna KLÍMOVÁ, redaktorka:
Na kolony má vliv počasí nebo nehody v ulicích. S časem navíc tak musí řidiči v Praze počítat. Čekáním v hustém provozu loni strávili průměrně přes 24 hodin.

Anna KLÍMOVÁ, redaktorka:
Na druhém místě skončily České Budějovice, v kolonách tam lidé ve špičce popojíždí podobně jako v Praze. Město nemá obchvat a řidiči skrz něj často jenom projíždějí.

Josef KOCOUREK, proděkan, Fakulta dopravní ČVUT:
Vznikne úzké hrdlo, vzniknou kolony. Pokud teda město nenabídne větší síť, tak se nenajdou ty trasy.

Anna KLÍMOVÁ, redaktorka:
Z tisícovky světových měst ale podle průzkumu vůbec nejhůř dopadlo L.A. V kolonách tam lidé za rok pročekají víc než 100 hodin. Takhle to v centru města vypadalo před loňským dnem díkůvzdání. Anna Klímová, Česká televize.      

Zdroj: 
ČT 1