Datum zveřejnění: 
29. 11. 2016

V posledních letech sílí v Česku trend peer to peer dárcovství. Jsou to charitativní "one man show", kdy se jednotlivec zviditelní například tím, že přeběhne za pár dní české hory nebo posílá ručně psané pohledy z Jižní Koreje. Peníze, jež touto pozorností získá, pak věnuje rovnou na dobročinné projekty. Třeba na vozíky pro postižené děti nebo na chráněné dílny.      
Původně to byla jen cesta českého studenta do Jižní Koreje. Peter Chalupianský, pětadvacetiletý vysokoškolák z Českého vysokého učení technického v Praze, se letos na jaře vydal do Tegu, čtvrtého největšího města Jižní Koreje. Šlo o klasický studijní pobyt, během nějž hlavně pracoval na své diplomové práci a který doplnil o studium korejštiny. Jenže za čtyři a půl měsíce, které od března do července v Jižní Koreji strávil, stihl ještě něco navíc: rozjel v Česku dosud unikátní kampaň nazvanou Kde je Péťa?. Z Koreje do Česka posílal pohlednice s ručně psaným věnováním lidem, kteří si je objednali na webu projektu a zaplatili za ně. Částky byly různé, od sta do několika tisíců korun.      

Autor: 
Zuzana Keményová, Barbora Loudová
Zdroj: 
Hospodářské noviny