Datum zveřejnění: 
14. 11. 2016

Škoda staví v Mladé Boleslavi nové emisní centrum za půl miliardy korun. Tlak na snižování emisí v rámci Evropy totiž nutí automobilky do stále větších investic. "Problémem je, že se neustále mění předpisy," uvedl na konferenci Autosympo Martin Hrdlička, šéf vývoje podvozků a motorů Škody Auto.

      
Měření emisí v reálném provozu

"Doba jízdy v tomto testu je mezi 90 a 120 minutami, auto má jet 34 % v městském provozu (průměrná rychlost 15-30 km/h), 33 % v mimoměstském a 33 % po dálnici za běžného denního provozu," uvedl na konferenci Vojtěch Klír z Centra vozidel udržitelné mobility ČVUT. Omezená je nadmořská výška, specifikovaná je teplota chladicí kapaliny, maximální rychlost by neměla překročit 145 km/h a přesně dané jsou i další parametry. Velmi náročná je hlavně následná analýza dat, ze které vzejdou konečné hodnoty.       
 

Autor: 
František Dvořák
Zdroj: 
auto.iDNES.cz