Datum zveřejnění: 
5. 10. 2016

"Netaxikáři" firmy Uber brázdí ulice Prahy už dva roky.

Sdílená jízda s neprofesionálními řidiči, jejichž kvalitu měří pouze hodnocení jednotlivých uživatelů. To je obchodní artikl firmy Uber, která už dva roky působí v hlavním městě. Za tu dobu firma řádně zatočila s místním trhem individuální dopravy. Důvod jejího úspěchu je přitom prostý. Podle aktuálního průzkumu mezi Pražany a Brňany jsou to atraktivní nižší ceny, nedůvěra Čechů ke klasickým taxíkářům a především jejich taxametrům.
"Moderní technologie stále více pronikají do každodenního života a významným způsobem mění modely našeho chování," říká děkan dopravní fakulty ČVUT Miroslav Svítek. Uber je stejně jako třeba jeho český konkurent Liftago platformou založenou na principu sdílené ekonomiky.

Autor: 
FILIP JAROŠEVSKÝ
Zdroj: 
Metro