Datum zveřejnění: 
3. 10. 2016

Děravé silnice a někdy ještě děravější rozpočty na jejich opravu. Tak to už roky vypadá s financováním rekonstrukcí silnic II. a III. třídy. O nejmenší komunikace se u nás starají kraje a Sobotkova vláda jim v posledních dvou letech poslala mimořádnou dotaci v celkové výši 7,5 miliardy korun.       

Čím chtějí zalátat okresky? Teď na to kraje musejí peníze vyčlenit samy ve svém rozpočtu. Stát jim navíc poslal zmiňovaných 7,5 miliardy korun. Lídři stran se ale v debatě Deníku shodli, že to není systémové. Například ČSSD s KSČM a dalšími (třeba STAN) podpoří, aby peníze na opravu silnic II. a III.
třídy přicházely do krajů každý rok, a to změnou zákona o rozpočtovém určení daní. Zohlednit by se měla i hustota silniční sítě v kraji.
Jak podotýká Petr Moos z Fakulty dopravní ČVUT, už teď je situace na pováženou. "Investování musí být dlouhodobé, krajům ale chybí koncepce a strategický plán.

Zdroj: 
Brněnský deník