Datum zveřejnění: 
20. 9. 2016

Naplno se pracuje na obnově loděnice Klubu vodních sportů ve Štětí, která musela být zbořena po povodni v roce 2013.
Nová loděnice bude vybavena unikátním bazénem pro trénink veslařů a kanoistů, který navrhl tým profesora Pollerta z ČVUT Praha. Ten je autorem projektu kanálu vodního slalomu na poslední olympiádě v Riu a podobné zařízení projektuje i pro olympiádu v roce 2020 v Tokiu.
"Bazén bude vybaven jedním veslařským a dvěma kanoistickými trenažéry a voda v něm bude proudit a simulovat hladinu v řece bez vlnění. Vše je zautomatizované na čidla s možnou volbou rychlosti. Podobný bazén je pouze na univerzitě v Oklahomě v USA, ale rychlost proudění vody v tom našem bude dvojnásobná, a tím bude naprosto výjimečný," uvedl Michal Kurfirst, ředitel Labe aréna.
Loděnice má být podle harmonogramu hotová za jedenáct měsíců, už v červnu příštího roku.
"V současnosti se dokončují základové konstrukce, které jsou uloženy na 70 pilotech o průměru 900 milimetrů, z nichž většina sahá do hloubky 15 metrů. Je to proto, že v tomto místě bývala v 19. století bažina.
O piloty se opře budoucí schodiště a výtah.
Pokud nám to počasí dovolí, budeme v dalších dnech dělat základovou desku pro bazén, připravujeme položení podkladového betonu pro podlahy a do výroby bednění pro podhledové betony. Pak by se už mělo začít stavět první nadzemní podlaží, které bude od základů ve výšce 4,3 metru, to znamená výš, než dosáhly novodobé povodně," doplnil Jan Masár, stavbyvedoucí firmy Klement Řehlovice.
Podle harmonogramu má být do zimy hotový monolit s prvním patrem a větší část druhého patra.
Ve spodní části loděnice vznikne hangár pro lodě, v patře tělocvična, posilovna, šatny a společenská místnost.
V projektu je i elektrovoltaická elektrárna, ale protože investor uvažuje o zvýšení loděnice o další patro, její montáž se patrně oddálí. Položit se bude muset zhruba 500 metrů dlouhý kanalizační řad s tlakovou stanicí.
Areál loděnice bude sloužit nejen sportovcům místního klubu, ale současně i pro přípravu závodníků v době, kdy v Račicích probíhají vrcholné soutěže, a také jako zázemí pro veslaře na dlouhé trati, kterou tvoří nejdelší volný úsek na Labi.       
 

Autor: 
VÁCLAV SEDLÁK
Zdroj: 
Děčínský deník