Datum zveřejnění: 
19. 9. 2016

Přes 80 tisíc řidičů, kteří denně projedou tunelovým komplexem Blanka, ušetří dohromady 6 tisíc litrů pohonných hmot. Je to tím, že jedou rychleji, než kdyby stejnou trasu absolvovali nad povrchem, uvedl dopravní expert z ČVUT Pavel Přibyl. Ten byl hostem Studia 6 České televize k ročnímu výročí otevření tunelu Blanka.

Nejdelší evropský městský tunel měl zlepšit dopravní situaci v Praze. Některé městské části si oddechly, zácpy ale trápí například Prahu 6. Podle Pavla Přibyla z dopravní fakulty ČVUT bude celkové zlepšení patrné, až bude kompletně hotový celý městský okruh. Blanka teď tvoří pouze severozápadní část plánovaného projektu, zbývá dostavět 9 kilometrů ve východní části města. Termín dokončení je ale neznámý.

Blanka po roce: Pomohla středu Prahy, ale v Dejvicích způsobila pohromu

Tunelový komplex přesto už teď pomohl centru města, stejná trasa po povrchu dříve trvala o 8 minut déle. "Po cestě z Bulovky na Smíchov se zvýšila rychlost ze 17 kilometrů na 25 kilometrů," srovnal Přibyl, který je na Fakultě dopravní ČVUT vedoucím Ústavu dopravních systémů. Pozitiva lze vyčíslit i ekonomicky, řidiči podle dostupných dat souhrnně mohou uspořit 6 tisíc litrů pohonných hmot za den.

Tunelem denně projede 80 tisíc aut, podle Přibyla bude Blanka sloužit ještě stovky let. "Tunel Blanka je zařazen mezi pětadvacet světových tunelů, které budou uváděny jako vzor pro podzemní komplexní struktury," prozradil Přibyl.  

    
 

Zdroj: 
CT24.cz