Datum zveřejnění: 
27. 7. 2016

Dvě těžké parní lokomotivy obstaraly na rekonstruovaných mostech na železniční trati Rokycany – Plzeň test bezpečnosti. Trať se modernizuje a je potřeba prověřit, jestli jsou mostní konstrukce v pořádku.

Parní lokomotivy Šlechtična a Štokr(vyrobena v Plzni v roce 1958) s plně naloženými tendry uhlím vjely postupně na tři mosty – v Těšínské, Mohylové a Potoční ulici. Jako první přišel na řadu most přes Úslavu nad Těšínskou ulicí. Atraktivní akci přihlížely desítky zvědavců, někteří i ze vzdálených míst. 

„Lokomotivy typu 556.0 (Štokr) a 475.1 (Šlechtična) mají celkovou hmotnost 360 tun. Průhyb konstrukce je kolem 35 milimetrů,“ říká Tomáš Wangler, specialista pro mosty a železniční stavby zhotovitelské firmy Metrostav. Stroje najely těsně za sebou co nejvíce na střed mostu a stály na místě 30 až 40 minut. Technici přitom speciálními citlivými přístroji měřili průhyb a další údaje dole pod mostem. Měření provedli odborníci z Kloknerova ústavu ČVUT v Praze. Testovali už na konci loňského roku také druhou kolej.  

Pokud budou mít všechny tři zkoušky dobrý výsledek, Drážní úřad České republiky povolí dvoukolejný provoz na mostech v pátek 29. července 2016. 

Zdroj: 
zpravy.rozhlas.cz