Datum zveřejnění: 
2. 6. 2016

Změny v pražské tramvajové dopravě komentuje Ondřej Trešl z Ústavu dopravních systémů Fakulty dopravní ČVUT v Praze.
Vídeňský model Praze nedoporučuje.


O vhodnosti vídeňského systému pro Prahu.

Byla by to poměrně násilně provedená změna, cestující by opět byl pokusným králíkem, a nikoliv spokojeným uživatelem.
Topologie pražské tramvajové sítě je od vídeňské značně odlišná.
Síť v centru má stále přirozený diametrální charakter, jejž násilím měnit by bylo logickým nesmyslem.
Přestupní terminály s bezpečnými a pohodlnými pěšími vazbami není kam umístit.
Zásadním faktorem při přestupování je i pro zdravé cestující stres spojený s vyhledáním místa odjezdu navazujícího spoje násobený dalšími zdrženími během přestupu.


O chystaných změnách ROPID

Nejlepší vyhodnocení změn provede přímo cestující veřejnost, období hájení nového stavu je běžně půl roku v případech, kdy změny spíše vedou ke zlepšení, naopak je-li návrh hodně špatný, bývá korigován během dvou až tří měsíců. Příprava úprav linkového vedení byla uchopena za správný konec – návrh proběhl ve variantách, které pak prošly širokou diskuzí.       
 

Autor: 
Ondřej Trešl
Zdroj: 
E15