Datum zveřejnění:
16. 2. 2016
Zatímco čekají hlavní železniční uzly v Česku stále na dokončení, některé jejich úseky už potřebují modernizovat. Problémem jsou například zvlněné koleje. Někteří odborníci tvrdí, že zatím neexistuje propracovaný plán, jak se o stárnoucí tratě dál starat. První úsek moderního koridoru se otevíral před dvaceti lety.
"Po pěti letech, kdy byla sjednaná garance s dodavatelem, by se měla začít dělat běžná údržba. To se samozřejmě nedělá, hrne se to před sebou," říká Pavel Stoulil, odborník na údržbu železničních tratí z Fakulty dopravní ČVUT. Modernizací prochází aktuálně i úsek I. koridoru východně od Prahy. Od dubna budou vlaky v opraveném úseku moci projíždět 160kilometrovou rychlostí, která je zároveň na koridorech stanovená jako maximální.
Zdroj:
CT24.cz