Datum zveřejnění: 
27. 1. 2016

Z nezávislé studie, kterou pro magistrát vypracovali odborníci z ČVUT, vyplynulo, že nejvýhodnějším místem pro integrované spoje z Mělnicka a Neratovicka se jeví autobusové nádraží Ládví.

Autobusy ke stejnojmenné stanici metra zajíždějí od loňského jara. K velké nevoli obyvatel okolních domů. Když jim vedoucí katedry silničních staveb stavební fakulty ČVUT Ludvík Vébr na setkání v Kulturním domě Ládví výsledky oznámil, sálem se rozezněl nejdřív smích, pak ironický potlesk. Ještě víc rozzlobení lidé nechápavě kroutili hlavami, když se dozvěděli, že reprezentativní vzorek činil deset lidí.

"To je neskutečné," rozčiloval se starší pán. "Hájil někdo zájmy lidí z Ládví?" zajímalo lidi, když přišla řeč na kritéria. Atmosféra byla bouřlivá. Dav neměl trpělivost poslouchat několikaminutový proslov Vébra, když vyprávěl, že katedra posuzovala čtyři varianty nádraží, a to Letňany, Ládví, Holešovice a Střížkov, nebo jak se ke studii dostali. Báli se, že nezbude čas na dotazy.

"Zatím nás to moc nebaví," vykřikoval jeden z diváků, když Vébr mluvil asi 15 minut a výsledek šetření ještě neznali. "Obhajujete, proč to tam musí zůstat," obvinil řečníky na pódiu další. Adam Véle z iniciativy Ládví není autobusák se podivil, že nikdo z vedení Prahy 8 nesedí v čele a nediskutuje s občany. Petice proti autobusáku na Ládví čítá přes 4000 podpisů.

Odpůrci například upozorňují, že tato lokalita není pro středočeské autobusy vhodná, na sídlišti zhoustla doprava, ubyla parkovací místa, zhoršilo se životní prostředí, lidi trápí hluk, nemůžou větrat. Nádraží pro autobusy by radši viděli v Letňanech.

"Letňany se přímo nabízejí, jenže to by vedení Prahy 8 muselo myslet na svoje občany," reagoval pro Právo opoziční zastupitel Prahy 8 Ondřej Gros (ODS), který dění v sále bedlivě sledoval. Jenže Ropid už dříve vysvětlil, že Letňany nejsou vhodné kvůli delší dojezdové vzdálenosti do centra a kvůli tomu že na konečnou nejede každé metro.

Ani náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) místní příliš nepotěšil. "Na Veleslavíně jezdí víc autobusů a petici nikdo nepodepsal," upozornil důrazně.

"Nejste unikátní lokalita," pokračoval. Podle něj lidi kvůli dopravě uměle hecuje TOP 09. "Středočeši pracují v pražských nemocnicích ku prospěchu Pražanů," dodal.

"Pan Dolínek bohužel přišel lidem z Ládví vynadat. To je asi jeho představa komunikace s občany," krčil rameny Gros.
Náměstek ředitele Ropidu Pavel Procházka řekl, že průzkum ukázal, že se zvýšil počet cestujících v autobusech, takže integrace splnila očekávání. V květnu jelo 4400 pasažérů za den, v září 4800 a čísla rostou dál.
 

Autor: 
Lucie Fialová
Zdroj: 
pravo.novinky.cz