Datum zveřejnění: 
26. 1. 2016

LÁDVÍ, ĎÁBLICE Skoro rok si už obyvatele Ládví stěžují na změny, které zde zavedla městská organizace Ropid, která v Praze a okolí plánuje hromadnou dopravu. Zdejší zastávky začaly zkušebně využívat i příměstské linky z Mělníka a Neratovic, které do oblasti přivedly až sto autobusů denně.

To místní považují za příliš. Vznikla už dokonce iniciativa Ládví není autobusák, která nespokojence sdružuje. Zhruba stovka z nich se včera sešla v ďáblickém kulturním domě, kde zmiňovaný Ropid prezentoval výsledky zkušebního provozu.

"Kolem našich domovů se zvýšil provoz autobusů, ale paradoxně jich tu méně staví. Moje zastávka totiž patří k těm, které z důvodů zrychlení autobusů zrušili," stěžuje si na Hana Počkůpková. Se stížností na změny provedené Ropidem rozhodně nebyla sama.

"Byl vyjednán kompromis mezi obcemi, které vyžadovaly nárůst rychlíkových spojů na lince 348. Aby tedy došlo alespoň k nějakému zrychlení, rozhodli jsme se vypustit čtyři zastávky, na kterých byl nejmenší obrat," uvedl ke zrušeným zastávkám zástupce ředitele organizace Ropid Martin Šubrt.

Studie, již na setkání s nespokojenci Ropid prezentoval, se mimo jiné zabývala průzkumem, v jehož rámci lidé hlasovali, na jaké zastávce by měly příměstské autobusy z Neratovic a Mělníka končit. Do výběru byly zahrnuty zastávky Holešovice, Ládví, Letňany a Střížkov a osm z deseti respondentů se vyjádřilo pro Ládví.

"Snažili jsme se racionálně a reálně posoudit všechny lokality, ale musím poznamenat, že jsme na to měli jen půldruhého měsíce času," doplnil ke své prezentaci zpracovatel studie Ludvík Vébr z ČVUT. Podle Lucie Vélové z iniciativy Ládví není autobusák nelze tuto studii považovat za odbornou kvůli nízkému počtu respondentů.
 

Zdroj: 
Mladá fronta Dnes