Datum zveřejnění: 
22. 1. 2016

Na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze vyvinuli metodu Ink-and-Ray. Ta umožní dodat stávajícímu "plochému" kreslenému filmu vzhled běžný pro 3D animace. Metoda využívá faktu, že na rozdíl od počítačů je díky znalosti kontextu pro člověka 3D interpretace ručně kresleného obrázku snadným úkolem. Postup navržený vědci z ČVUT umožní tuto klíčovou interpretaci počítači dodat jen pomocí několika málo jednoduchých anotací. Celý postup je založen na optickém klamu - basreliéfu, využívaném v sochařství. Proces je formulován jako sekvence několika optimalizačních úloh, pro jejichž řešení byl, mimo jiné, využit i algoritmus GridCut, který umí nalézt minimální řez v grafu. Díky němu lze dosáhnout rychlé odezvy a umožnit tak výtvarníkům dodávat hloubku do ručních kreseb interaktivně.

Zdroj: 
CHIP