Datum zveřejnění: 
29. 12. 2015

Dopravní značky zakazující vjezd nákladním autům těžším než 7,5 tuny, které před časem zčistajasna zmizely z Libeňského mostu, na komunikaci už zase stojí. Doprava se navrátila do původního režimu.

Absenci cedulí náklaďáky mířící tudy mimo jiné do holešovické betonárky a z ní hbitě využily a podle lidí z okolních domů nebylo výjimkou vidět na poničeném mostě třeba tři plně naložené míchačky za sebou. Přitom na kolejích smí být kvůli stavu konstrukce v jeden čas jediná tramvaj. Místní začal trápit prach, nepořádek, bláto na vozovce. Báli se, že těžké vozy stav mostu ještě zhorší.

"Bydlíme na kruhovém objezdu, dál od silnice, přesto téměř nemůžeme větrat. Kvůli prachu máme okna špinavá pár dní po umytí. Proč jezdí míchačky po Libeňském mostě? Vidím je z okna neustále, desítky 40 tunových aut," ptala se v dopise vedení Prahy 7 Michaela Seibertová z Jankovcovy ulice.

"Třeba je most najednou v dobré kondici," reagoval pro Právo s ironií v hlase starosta sedmé části Jan Čižinský (P7S), jehož trápí i místní betonárka.
Dopravní značky neodstranil nikdo proto, že by se stavba z roku 1928 zázračně vzpamatovala, nečekaný počin měli podle mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbory Liškové na svědomí zřejmě vandalové. Před svátky odmítla, že by je odstraňovala TSK. Přislíbila cedule nové. "Dopravní značení bylo nově instalováno v minulém týdnu," sdělila na dotaz Práva včera.

Proti holešovické betonárce, na kterou místní nadávají, radnice bojuje dlouho. Zařízení mělo zmizet koncem prosince, ale podle Čižinského firma požádala o prodloužení trvání této dočasné stavby, takže dokud řízení neskončí, nic se dít nebude. "Bohužel to vypadá, že magistrát jim vyhoví," krčí rameny. Připouští, že na břehu má takové zařízení smysl, ovšem v blízkém okolí se nacházejí dvě jiná, takže by zrušení určitě nevadilo.

Libeňský most podle projektu architektů Pavla Janáka a Františka Mencla, jehož otevření se zúčastnil T. G. Masaryk, poškodila v roce 2002 povodeň. Od té doby se řeší oprava. TSK letos v létě předvedla vizualizace zamýšlené rekonstrukce, v jejímž rámci má být most rozšířen z 21 na 26 metrů. Předpokládaná doba výstavby činí dva roky a cena dvě miliardy korun. Proti návrhu se postavila Praha 7 i Národní památkový ústav, který označil velice razantní zásahy do konstrukce i vzhledu mostu za destrukční rekonstrukci. Projekt posuzuje Kloknerův ústav ČVUT.
 

Autor: 
Lucie Fialová
Zdroj: 
pravo.novinky.cz