Nastavení cookies
K zajištění co nejlepších služeb využívá naše aplikace cookies. V souladu s nařízením EU jsou implicitně zakázána (s výjimkou cookies nezbytných pro správné fungování aplikace) a jejich povolení vyžaduje Váš aktivní souhlas. Jedním klikem můžete všechny povolit nebo zakázat, případně vybrat a povolit cookies podle kategorie. Svoje rozhodnutí můžete samozřejmě kdykoli změnit.
  • Potřebné
    Technické cookies využívané aplikacemi ČVUT pro uchování jejich nastavení, vlastností a identifikátorů relace. Jsou nezbytné pro správné fungování a jsou vždy aktivní.
  • Analytické
    Slouží pro získávání anonymizovaných statistických údajů, které nám pomáhají vylepšovat naše aplikace. Zpravidla jde o cookies systémů třetích stran, které k těmto účelům využíváme.
  • Marketingové
    Využívané za účelem zobrazení správných nabídek a cílení obsahu podle Vašich preferencí. Zpravidla jde o cookies systémů třetích stran, které nám s analýzou uživatelského chování pomáhají.
  • Ostatní
    Cookies, které aplikace nedokáže zařadit. Naším cílem je, aby tato kategorie zůstala prázdná a všechny cookies byly přiřazeny do některé z kategorií uvedených výše.
Datum zveřejnění: 
18. 11. 2015

Zatímco ještě před třemi lety čerství absolventi bez praxe jen těžko hledali uplatnění na trhu práce, nyní o ně firmy stojí a zaměřují na ně své náborové aktivity. Rovněž stále více podniků se snaží spolupracovat se školami – jak s univerzitami, tak odbornými středními školami. Potvrdily to i dva významné veletrhy práce – Profesia Days a HR Days, které na konci října proběhly v Praze.

"Důležitost spolupráce škol a firem se v letošním roce odrazila i v rámci veletrhů Profesia Days a HR Days. A nejde jen o nábor mladých talentů – firmy i školy se snaží, aby byli absolventi lépe připravení pro reálnou praxi a aby zejména technické obory pro mladé lidi zatraktivnily," říká Zuzana Lincová, ředitelka Profesia.cz.

Na veletrhu se například prezentovalo České vysoké učení technické se svým projektem na získání mladých lidí pro studium techniky. Ve spolupráci s firmami technická univerzita pracuje na zatraktivnění studia, sblížení jeho obsahu s praxí a propaguje technické vzdělání jako perspektivní obor s reálnou možností budoucího uplatnění.

Zároveň společnostem radí, jak oslovit absolventy už v průběhu studia, aby získaly talentované mladé lidi jako perspektivní zaměstnance.
"Jako poradenská společnost potřebujeme lidi vzdělané v oblastech, které se rychle mění a vyvíjejí. Máme propracovaný systém školení nových lidí, takže je pro nás zajímavé přijímat i absolventy bez zkušenosti, které v potřebných dovednostech dovzděláme, a navíc jsou otevřenější novým zkušenostem," zdůrazňuje Marek Gešo, regionální marketingový ředitel společnosti Accenture.

Autor: 
Karel Kvapil
Zdroj: 
Právo