O osudu Země při napadení mimozemskými civilizacemi rozhodovala komise, do níž tzv. cechy vysílaly jednotlivé zástupce. Tábornické týmy se snažily vyšplhat do vysokých cechovních pozic, aby měly co nejvíce hlasů. Zároveň každá samostatná postava investovala své body (zkušenosti…) do libovolných cechů. Různými aktivitami a znalostmi bylo možné ovlivnit váhu hlasu daného cechovníka v závěrečném hlasování.
Kromě základní „cechovní“ celotáborové hry se děti, které primárně baví matematika, informatika či programování, věnovaly klasické tábornické činnosti: míčovým hrám a dalším sportům, manuální tvorbě – háčkování či origami, hrály na kytaru… Ale také modelovaly raketu a následně ji mohly vytisknout v 3D tiskárně, chodily na přednášky s tématy programování, základy první pomoci, radiologie, dozvěděly se více o kaligrafii či o historii mobilních telefonů, bavila je i výroková logika.
„Na Jámě se mi nejvíce líbí, že potkám lidi se stejnými zájmy a není to jen obyčejný tábor, ale tábor, kde se vám organizátoři plně věnují a vymýšlejí zajímavé a vcelku složité programy,” uvedl jeden z účastníků letošního tábora. „Těším se na příští rok, s takovýmto typem tábora jsem se ještě v minulosti nesetkal,“ řekl další. „Organizátoři jsou moc fajn, jakmile mě zajímá jakékoliv téma, vždycky se najde člověk, který mu rozumí a dokáže mi ho krásně vysvětlit,“ doplnila dvanáctiletá účastnice. Její kamarádka dodala: „Nejlepší byla šifrovačka, takhle intenzivně jsem nad řešením šifer ještě nikdy nepřemýšlela.“
Tábor je vyvrcholením celorepublikové korespondenční soutěže v režii ČVUT, jejíž 17. ročník (školní rok 2025/26) vypukne počátkem října. Pro nejúspěšnější řešitele z žáků mezi jedenácti až patnácti roky věku bude připraven další letní tábor, jehož vedoucími budou opět současní či bývalí studenti ČVUT. Více na www.jamalvova.cz