Za SmartGuide stojí zajímavý tým, který tvoří také absolventi ČVUT, Harvardu a bývalí zaměstnanci prestižní poradenské společnosti McKinsey. “Procestovali jsme celý svět autostopem i v business class a nebavilo nás už chodit s hromadou papírů z infocentra, trmácet se ve skupině 30 turistů nebo dopředu googlovat informace o každém místě, tak jsme se rozhodli s tím něco udělat,” říká spoluzakladatel startupu Filip Kinský.
Množství papíru nahradila interaktivní aplikace s intuitivním ovládáním, která cestovatele provede za pomocí geolokace, audia a rozšířené reality skoro jako živý člověk. Služeb SmartGuide dnes využívá už řada progresivních kanceláří cestovního ruchu a turistických atrakcí, včetně Prahy, Mariánských Lázní, Terezína, ale najdete ho i v dalších 20 zemích, například i při prohlídce Harvardovy univerzity. Aplikace totiž umožňuje snadno digitalizovat informace o turistických zajímavostech.
SmartGuide získal v polovině března investici 15 milionů od společnosti Grouport a mezinárodních investorů. Startupu pomáhájí také zkušení mentoři ze Sillicon Valley přes program CzechInvestu a zázemí inkubátoru ČVUT InQbay díky přístupu k nejnovějším technologiím a talentu. Cíle pro příští rok jsou totiž skutečně ambiciózní: “Plánujeme expandovat do více než 300 destinací, provést statisíce cestovatelů a nabídnout novou službu zákazníkům dopravců, cestovních kanceláři a dalších partnerů”, říká CEO Jan Doležal.
Více informací o inkubátoru ČVUT InQbay a startupu Smartguide najdete na www.inqbay.cz