Na jeho vývoji se podílel Ústav letadlové techniky Fakulty strojní ČVUT v Praze, ve spolupráci s firmou Direct Fly, s.r.o., se státní podporou Technologické agentury ČR. Hlavním přínosem je vývoj nového profilu křídla, jak prohlásil vedoucí Ústavu letadlové techniky Ing. Robert Theiner, Ph.D. Minimalizuje odpor v cestovním režimu a současně dokáže vyvinout dostatečný vztlak v nízkých rychlostech. Další výhodou je, že zákazník dostane letoun v dílech dle technologie Matchhole. Děkan Fakulty strojní ČVUT v Praze prof. Michael Valášek dodal, že dvoumístný hornoplošník STOL, ve srovnání s letouny své třídy, má prostornější kabinu, zvládne krátké vzletové i přistávací dráhy, umožňuje vyšší cestovní rychlost a má delší dolet.
Letoun nyní čekají provozní zkoušky a certifikace a za rok by mohlo být uvedené na trh. Zájem o letadlo, kterému stačí kratší vzletové i přistávací dráhy, je již nyní. Zákazníci se už hlásí i z Austrálie, Afriky a Jižní Ameriky.
Tisková konference k prototypu letounu STOL Cruiser proběhla v pondělí 8. listopadu 2021 od 14.30 hodin na výstavišti BVV. Fotografie z tiskové konference najdete zde.
Tiskovou zprávu ke stažení najdete zde.
Foto, zdroj: Direct Fly, s.r.o., a ČVUT v Praze
O události informovala tato média: Blesk.cz