
Chatbot čerpal aktuální informace pouze z ověřených zdrojů, tedy z internetových stránek Ministerstva zdravotnictví ČR, Státního zdravotnického úřadu a ze zpravodajského portálu ČT24. V době začínající pandemie na jaře letošního roku představoval chatbot jednoduchý a lidský přístup k nejvíce potřebným informacím, jako byly například typické příznaky onemocnění, možnosti ochrany a prevence, přehled aktuálních omezení, pravidla průběhu karantény, nebo návod o péči o látkovou roušku.
Službu www.koronavirus24.cz vytvořili studenti FIT ČVUT ve svém startupu WaldoBot, který se tvorbou chatbotů zabývá. Díky svým zkušenostem a studijním znalostem zvládli službu spustit jen několik dní od vzniku nápadu.
„Velmi pozitivně vnímám fakt, že tato nelehká doba přináší výzvy v podobě pomoci druhým. Jsem rád, že naši studenti zúročili znalosti získané na naší fakultě a díky jejich nezištné iniciativě vznikl projekt, který pomáhá veřejnosti odpovídat na otázky kolem koronaviru. Jsem hrdý na to, že takové studenty máme a věřím, že znalosti, které na fakultě získali, jim v tomto jejich úsilí pomohly,“ říká doc. RNDr. Ing. Marcel Jiřina, Ph.D., děkan Fakulty informačních technologií ČVUT.
O události informovala tato média: metro.cz