
Na závody ve Španělsku vyjel tým rovnou ze soutěže Formula Student Czech Republic na mosteckém polygonu. Nejdříve jej čekala technická přejímka, která ve Španělsku patří k těm přísnějším a navíc se dostal na řadu až v horkém odpoledni. Formule byla z předchozích závodů dobře připravená, proto přejímka prošla na první pokus.
„Druhý den ráno nás čekaly statické disciplíny - Cost and manufacturing a Design report, po kterých jsme šli otestovat a nastavit auto pro disciplínu Skidpad na příští den. Během jedné z jízd na testovací trati ale řidič přehlédl pneumatiky ohraničující trať a poškodil o ní přední křídlo. Naštěstí škody nebyly fatální a podařilo se nám je ještě večer opravit, takže druhý den ráno jsme byli připraveni na disciplínu Skidpad, která probíhala také v odpoledních hodinách. Po ní následovala disciplína Akcelerace, která se ve Španělsku, stejně jako v minulém roce, jela v noci, což je zajímavé místní zpestření. Trať i soutěžní týmy už na to bývají připravené přídavnými led páskami a dalšími pomůckami,“ říká Jan Michálek, vedoucí týmu CTU CarTech.
Předposlední den čekal tým Fakulty strojní ČVUT Autocross, kde se mu podařilo zajet 8. nejrychlejší čas. Bohužel došlo ke sražení 2 kuželek, což nakonec pro tým znamenalo ztrátu několika bodů. Přesto měl zaručenou dobrou startovní pozici do hlavního závodu Endurance, jelikož ta závisí na zajetém času.
Díky dobrému startu mohla formule ČVUT poměřit síly přímo na trati s těmi nejlepšími. Nejen s vítězem letošní Formula Student Germany z UAS Esslingen, ale také s Karlsruhe Institute of Technology a TU Graz. Při teplotách, které během závodu panovaly, zamíchala pořadím nejvíce spolehlivost jednotlivých vozů. „Náš obstál dobře, a tak se podařilo získat v hlavním závodu 5. místo. Po solidních výsledcích z jednotlivých disciplín jsme se umístili celkově na 6. místě. Vzhledem k tomu, že se tohoto závodu zúčastnila prakticky celá světová špička, tak celkové umístění předčilo všechna očekávání. Je skvělé, že se podařilo na závěr sezóny potvrdit dobré výsledky z předchozích evropských závodů,“ dodává Jan Michálek.
Výsledky z jednotlivých disciplín:
Business plan - 15
Cost and manufacturing - 13
Design report - 13
Skidpad - 11
Acceleration - 10
Autocross - 10
Endurance - 5
Efficiency - 7