Pro studenty nebyla připravena pouze klasická exkurze výrobních a vývojových pracovišť, ale mohli si vyzkoušet i vybrané modelové případy, které běžně řeší vývojáři napříč všemi elektrotechnickými obory v oblasti automobilového průmyslu. Zejména se to týkalo oblasti brzd pro elektromobily, elektrifikace vozidel a vývoje nových technologií a produktů. Uplatnění ve výzkumném centru jednoho z největších hráčů automobilového průmyslu nacházejí jak studenti elektrotechnických oborů, tak i budoucí softwaroví specialisté či experti na umělou inteligenci.
Studenti byli postaveni před pětici „výzev“, ve kterých se snažili o co nejlepší uchopení a odhalení možných závad či modelování diagnostických či testovacích procesů. Ať už se jednalo o diagnostiku těsnosti v palivové soustavě prostřednictvím softwarových nástrojů či zprovoznění testovací sestavy čerpadlového modulu systému pro odbourávání oxidů dusíku z výfukových plynů a zajištění jeho správného cyklování.
V rámci dalších projektů se studenti spolu s odborníky podíleli na návrhu a optimalizaci elektrických filtrů dle platné normy, hledání závad a příčin nesepnutí relé na konektoru nabíjecího kabelu nebo základních procesů programování v jazyce PLC. „Studenti se účastnili praktického projektu, ve kterém naprogramovali PLC (programovatelný logický automat) pro testování funkčnosti plošného spoje semaforu. Tento program byl navržen tak, aby kontroloval funkčnost všech LED diod v semaforu prostřednictvím několika testovacích cyklů a kamerového systému. Součástí úlohy bylo i připojení plošného spoje k vstupně/výstupním modulům řídicího systému a oživení obvodu,” přiblížil Jiří Masopust, technický specialista ve společnosti Bosch.
Všechny řešené situace si týmy měly možnost vyzkoušet jak v digitální, tak mechanické formě a ověřit si správnost celého procesu. „Vyzkoušel jsem si poprvé krimpování, což bylo skvělé. Jedná se o připojení konektorů na kabel. Bylo super si prakticky vyzkoušet všechny věci, o kterých jsem doposud věděl jen z teorie v rámci studia,“ říká Jakub Strnad, student programu Elektronika a komunikace FEL ČVUT.
Před vzájemnou prezentací řešených výzev se všichni účastníci měli možnost podívat do dalších laboratoří, které se zabývají vývojem senzorů a měření hluku a vibrací v interiérech vozidel. „U studentů jsem velice ocenil jejich zájem o všechna pracoviště, o fungování závodu, o možné pracovní příležitosti i například jejich dotazy na proces digitalizace a ukládání dat, která během testování získáváme. A vedle toho jsme měli čas i na neformální debatu během coffee breaku,“ shrnul Jiří Maršík zodpovědný za testovací a měřící skupinu.