V každém ročníku soutěže Formula student musí týmy předložit dokumentaci a předvést novinky aktuální verze. Letošní třináctá formule, FS.13, má novinek více. Nový systém předního odpružení, který umožňuje nezávislé nastavení pružení i tlumení klopných momentů a vertikálních sil. Za použití topologické optimalizace a technologie sintrování slitny hliníku studenti navrhli a vyrobili nový sloupek řízení. Připravili také uhlíková kola druhé generace, použili o 2 palce menší 16“ pneumatiky, a to vše přichycené na odlehčené kolové soustavě s centrální maticí. V oblasti aerodynamiky zoptimalizovali aktivní difuzor pro odsávání vzduchu z prostoru mezi formulí a vozovkou, vyvinuli nové sidepody plynule napojené na podlahy a došlo i na úpravy endplatů předního křídla. U motoru pak započali dlouhodobý vývoj nové olejové nádoby, výfukových svodů, lepší validace na motorové brzdě a připravili elektronickou škrticí klapku. V oblasti elektroniky došlo k zefektivnění vedení a návrhu svazků nebo bezdrátového sběru dat.
Příprava a práce na nové formuli byly nepříjemně ovlivněny pandemií. Z třicetičlenného týmu se mohla podílet na výrobě vozu jen třetina, ostatní se věnovali vývoji a přípravě na statické disciplíny soutěží z domova. Přesto vše stihli a tým obstál. V Mostu si tým „formulářů“ potvrdil loňské krásné čtvrté místo v soutěži a zopakoval první místo z roku 2019. Nyní je čekají další soutěže v Maďarsku, v Chorvatsku a v Itálii. Přejme jim další skvělé umístění.