Datum zveřejnění: 
3. 4. 2020
Nikola Mikulecká z Ateliéru Jaroš – Bednář zvítězila v kategorii Product & Industrial Design se svým Výčepním stojanem a pivními tácky z porcelánu. Na třetím místě ve stejné kategorii se umístil Kristián Rudenko z Ateliéru Fišer – Nezpěváková se Circle of Life – mísou pro život. Do 11. ročníku mezinárodní soutěže pro mladé designery do 30 let Best in Design poslalo své práce přes 500 přihlášených. Protože nebylo možné vyhlásit vítěze na slavnostním galavečeru festivalu Zlin Design Week, oznámili pořadatelé výsledky už 31. března během vysílání na Radiu Wave.

Výčepní stojan Nikoly Mikulecké, která jej zpracovávala jako diplomní projekt, má tři důležité vlastnosti. Je z porcelánu, je čistý a je jednoduchý. Kombinací těchto tří znaků lze v interiéru dosáhnout pozoruhodné kombinace univerzálnosti. Jednoduchost a čistota, tyto nerozlučné sestry funkcionalismu, neztratily za více než sto let svou moc. Porcelán je vzhledově ušlechtilý, svou barevností a leskem jej lze velmi snadno kombinovat s jiným vybavením a materiály. Dokáže spojit křivky do jedné, tak že působí uceleně a vznešeně. A to vše aniž by k sobě přitahoval přehnanou pozornost. Navíc je snadno omyvatelný.

Další částí setu je kolekce pivních tácků. Nezkouší být nějakou novinkou, ale spíše podporuje v rámci udržitelnosti tendence vybavit podniky nejednorázovým vybavením, přičemž esteticky samozřejmě doplňuje pivní stojan. Kolekci tvoří 8 různých, avšak propojených plastických dekorů, se „slunečním“ motivem. Na tácku nechybí prostor se setřenou glazurou, na který je možné tužkou zapisovat množství vypitých půllitrů, jak se to dřív dělalo.

Celý set je navržený tak, aby pasoval do svébytných a velkorysých interiérů i do klasických hospod. Autorka jej realizovala v porcelánce Dubí.

Kristian Rudenko, student 3. ročníku bakalářského studia, navrhl mísu na třech nohách, která může být použita jednak jako miska pro psy, jednak jako klasická odkládací mísa, ať už na ovoce, cukroví nebo jiné věci v domácnosti.

Jako miska pro psy usnadňuje psům krmení, pes se nemusí namáhat a hrbit, a může jíst ve vzpřímené poloze, což psům napomáhá k trávení. Střední kruh nese vodu, takže při pití mazlík necáká na zem, ale do vnějšího prstence. Ten zas nese krmivo v úzkém žlabu, a tím zpomaluje psa při jezení. To, že funguje, dokazuje přímo Kristian, který mísu testoval a denně ověřoval na vlastním psovi.

Mísa disponuje možností osadit nohami různých délek dle potřeby. Na krátkých nohách ji lze postavit do kuchyně na ovoce nebo cukroví. Na dlouhých pak může sloužit jako organizér ke vchodu. Všichni máme problém s vyprázdněním kapes v předsíni. Mnozí pokládají klíče a peněženky jen tak na stůl v obýváku, nebo kde se dá. Na vysokých nohou, vám to miska usnadní a zorganizuje. Ergonomicky tvarované dno usnadní pobírání drobných.

Best in Design je soutěž pro mladé designéry do 30 let, kteří si přejí být objeveni nebo chtějí posunout svou tvorbu vpřed. Odborná porota vybírala vítěze z více než 500 přihlášených a udělila jim ceny v kategoriích Product & Industrial Design, Communication Design a Fashion Design a také hlavní cenu Best in Design.

V kategorii Communication Design vyhodnotila porota jako nejlepší práci písemný komunikační systém Universal Expression autora Lukase Keyselliho. Návrh by umožňoval celému světu komunikovat bez ohledu na to, jakým jazykem mluví. Vítězem kategorie Fashion Design je Milan Flíček. Jeho kolekce During the sunset vzdává hold dvěma historickým velikánům, Karlu IV. a T.G. Masarykovi. Diváckou cenu získal Filip Zabawa s prací Scale – growing bike.

Událost je už šestým rokem součástí týdenního festivalu Zlin Design Week (1. - 8. 5. 2020, letos se bohužel neuskuteční) pořádaný mladým týmem z Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Oceněné práce si můžete prohlédnout na Facebooku nebo na konci září na výstavě v Galerii G18 ve Zlíně.

Picture