Datum zveřejnění: 
30. 10. 2017
Ve dnech 18. až 20. října se v Las Vegas uskutečnila prestižní konference Adobe MAX 2017. Na ní byl představen projekt Puppetron, který vznikal ve spolupráci katedry počítačové grafiky a interakce Fakulty elektrotechnické ČVUT a společnosti Adobe. Revoluční algoritmus umožňuje přenos výtvarného stylu z ručně kreslené předlohy na portrétní fotografii tak, že věrně zachová jak identitu stylizované osoby, tak i základní charakteristiky použitého výtvarného média. Právě tím se platforma odlišuje od aplikací založených na použití neuronových sítí, jako jsou Prisma nebo DeepArt.

Software, na jehož vzniku se podílel tým doc. Daniela Sýkory, dokáže věrně přenést výtvarný styl z existujícího ručně malovaného portrétu do videa obsahujícího reálnou lidskou tvář. Technika umí zachovat totožnost subjektu i vizuální bohatství vzorové malby. Navíc umožňuje kontrolovat vizuální dynamiku obrazu v čase a tím se přiblížit vzhledu jinak velmi pracné totální animace, kde je každý snímek nakreslen rukou zvlášť. Jedná se vůbec o první úspěšný transfer technologie vyvinuté na Fakultě elektrotechnické ČVUT do profesionálního nástroje firmy Adobe.

Video s prezentací Puppetron na konferenci Adobe Max je k dispozici zde.

Picture

Picture

Picture