Arcane Isle Survival, W.A.R.D. či Sweep to the Past. Tyto počítačové hry představují část z toho, co vytvořili studenti z FEL. Jejími hrdiny jsou třeba uklízeč Bob, který získává schopnost cestovat časem. Inspirují se také žánrem sci-fi, pohánějí je kouzla. „Studenti z FEL tvoří hned pět z deseti týmů vybraných odbornou porotou,“ sdělil Radovan Suk z FEL. Tato fakulta uspěla v ostré herní konkurenci studentů z dalších vzdělávacích institucí, jako jsou Univerzita Karlova (UK), Vysoká škola ekonomická či FAMU. Akcelerátor představuje nejen v hlavním městě, ale v rámci celé ČR unikátní fenomén tím, že kombinuje technické dovednosti s odborným vedením, právní podporou a přípravou byznys plánů. V roli lektorů či mentorů vystupují experti, náležící mezi významné osobnosti českého a zahraničního herního vývoje.
Hra s kreativitou i technikou
Mladí vývojáři se zdokonalí v technických oborech, jakými jsou design, grafika či programování, ale též v problematice ochrany duševního vlastnictví. V rámci přednášek se dozví třeba také to, jak založit a rozjet úspěšné herní studio. „Chceme, aby studenti odcházeli nejen s rozpracovanou hrou, ale i s jasnou vizí, jak se ve světě herního průmyslu prosadit,“ uvedla Katarzyna Kouba Sanojca z PII. Získat lze finanční podporu až 200 tisíc korun. Dostanou se i na exkurze do předních herních studií nebo na prestižní konferenci GDS Prague, což je každoročně pořádané setkání význačných osobností videoherního průmyslu. Program, jenž odstartoval v srpnu, vyvrcholí v listopadu po 12týdenním intenzivním školení na Demo Day. „Tam své hry představí nejen spolužákům a mentorům, ale také investorům a vydavatelům,“ sdělil Radovan Suk. Herní vývoj představuje komplexní disciplínu, kombinující hlubokou znalost sofistikovaných moderních technologií a kreativitu. „Právě v tomto spojení jsou naši studenti výjimeční. Na FEL vyučujeme předmět Počítačové hry, kde studenti v malých skupinách vytvářejí vlastní hry a kombinují tak programování s herním a grafickým designem,“ uvedl Jiří Bittner z katedry počítačové grafiky a interakce FEL ČVUT. Účastníci akcelerátoru z FEL se shodují, že největší přínos jim dává možnost konzultovat své postupy s odborníky z herního průmyslu a získávat tak přehled o tomto náročném prostředí. „Naučili jsme se uvažovat i z pohledu marketingu a odhalili slabiny v designu hry, které jsme dokázali opravit,“ říká Lukáš Jůza, který společně s Ondřejem Pelechem z FEL stojí za hrou Arcane Isle Survival. Prototypy některých her jsou již nyní dostupné a lze si je zdarma vyzkoušet. Na trh se svými produkty míří také ostatní zúčastněné týmy.