Datum zveřejnění: 
13. 8. 2016

Na most najednou najely tři jeřáby a tárovací vůz. Jejich celková hmotnost byla 558 tun

Příští týden vyjedou na nový most v Jindřichově první vlaky.
Most v pátek prošel zatěžovací zkouškou a už zbývá jen osadit troleje.
Železobetonové opěry, ocelová nosná konstrukce, délka 69 metrů, šířka 11 metrů a hmotnost 610 tun. To jsou parametry nového železničního mostu na trati z Chebu do Chomutova.
"K výměně mostu se přistoupilo z důvodu špatného technického stavu stávající konstrukce, který v současnosti umožňoval pojezd vozidel maximální rychlostí 50 km/h," vysvětlil Vojtěch Kostiha, tiskový mluvčí Skupiny Metrostav. "Výměna staré konstrukce za novou, moderní umožní zvýšení rychlosti až na 100 km/h, sníží hlukovou zátěž vlivem projíždějících vlaků v okolí mostu a sníží náklady na údržbu mostu," doplnil. A včera přišel den D, kdy most musel projít zatěžovací zkouškou. "Nejnáročnější bylo osazení měřidel po celé délce a šířce mostu. Měřidla byla umístěna na spodní část mostu i na obloukovém trámu. Jejich osazení prováděl tým z ČVUT – Kloknerova ústavu, který kvůli tomu dorazil na místo už o den dřív. Tentokrát byla práce o to složitější, že je most nad vodou," popsala Blanka Hejlová, vedoucí provozně-technického oddělení II K. Vary Správy železniční dopravní cesty.
"Samotná zkouška má několik fází, při kterých se zkouší různé zatěžovací stavy, a břemena na most najíždějí vícekrát. V tomto případě šlo o čtyři zatěžovací břemena, konkrétně tři jeřáby EDK 750 a jeden tárovací vůz. Jejich celková hmotnost byla 558 tun. Ve všech fázích musela břemena zatížit obě koleje najednou, byla tedy dvě na každé koleji," popsala.
Tým Kloknerova ústavu hned výsledky vyhodnotil.
Most je způsobilý pro pravidelný provoz.
"Vzhledem k tomu, že jde o elektricky provozovanou trať, zbývá ještě osadit troleje a uvést je pod napětí. I tento proces uzavře zkouška," dodala Blanka Hejlová.
První vlaky na trať vyjedou 16. srpna.      
 

Autor: 
VÁCLAVA SIMEONOVÁ
Zdroj: 
Chebský deník